25 Haziran 2005 Cumartesi

İlk iş görüşmemdi.
Bir odada 9 kişiydik.Herkes en süslü laflarını sarf ediyor söz hep en son bana geliyordu.
Mülakatı yapan geveze adam "En belirgin özelliğiniz nedir?" diye sormuştu.Bende herkesi dinledikten sonra "Buradaki herkesden daha samimiyim" demiştim.Bir anda hiç düşünmeden çıkmıştı ağzımdan,halbuki farklı bir pazarlama stratejim vardı.Bir hafta sonra sonuç hakkında haberdar edilmek üzere sözleşerek çıktık odadan.Kara kara düşünmeye başladım sonra.Söylemek istediğim bu değildi aslında,samimiyetsiz bunlar hocam hepsi rol kesiyor demeye getirmiştim lafı istemeden.Hay dilini eşşek arıları soksun die söylenerek geçti bir hafta.Sonra aradılar,kabul edilen üç kişiden biriydim.

15 yorum:

yutghjlk dedi ki...

güzel bi olay:)
diğer 2 vatandaş günlük yağ ihtiyacını karşılamak için mi alındı?:)

OradaOlmayan dedi ki...

ukelaca bir vevap..

simiole paris carnet dedi ki...

samimi bir laf etmissin, ters kose de olabilirdi ama iyiki anlamislar, demek ki seninle calismayi hakediyorlar- diyorum.

psychedelicpink dedi ki...

Belki de sadece bu söze bakmamışlardır. CV yi komple incelemişlerdir. Tabii dış görünüş, giyim kuşam ve beden dili de önemli bi samimiyet portresi çizmiş olmalı...

ashkar dedi ki...

bu blog u okuyan herkes iş görüşmesine gittiğinde aynı lafı söylermiş :)
biede tek kişi gidenleri düşünün amma komik olur

bitkisel dedi ki...

Olaya açıklık getirelim efendim.
Okuldan yeni mezun olmuştum,saçlarım omuzlarıma kadar o zamanlar.Üst başı hiç sorma paramparça bir kazak vardı üstümde.CV konusunu hiç açmayalım,okadar aceleye gelmiştiki görüşme elle yazmıştım,katlayıp cebime koymuştum.O derece komik bi durumdu.

Ukela(!) değilim ayrıca belirteyim,çok yakın bir noktada ama öyle değil.

psychedelicpink dedi ki...

O zaman RİSK almışlar :)
ya da rahat halini bir samimiyet göstergesi kabul etmişlerdir.

Bir de şu var. Diğer adaylar tercih edilmeyecek kadar kötüydü... Ama bu düşünce tarzı tutulmayan bir tarzdır, çok sık akla getirmemek lazım.

Amma sorguladım ben de, şaşırdım kendime :)

Pelin Gumus Sariot dedi ki...

bu verdiğin cevap bana The Catcher in the Rye'daki Holden'ı hatırlattı..

silenzio dedi ki...

bu işler böööle, hiç anlaşılmaz o ik diye tabir edilen kimselerin neyi beğeneceği.. hayırlara vesile olması dileğiyle..

bitkisel dedi ki...

3 sene önceydi bu bahsi geçen mevzu,artık hayır mıdır şer midir siz karar verin.Sırf İK'ları ile muhatap olmamak için işi bırakmıyorum,ayağın büyük diye işe almaz bunlar adamı allah korusun.

Zeynep dedi ki...

merhaba, oraya ben de başvurmak istiyorum.

şugibi dedi ki...

grup mülakatlarını oldum olası sevmem.
aday olduğun görev agresiflik gerektiriyorsa -satış, pazarlama v.b- senin gibi cevap veren birini seçmeleri doğal. ama o tüm o mülakatlarda mesele ne söylediğin değil nasıl söylediğindir, genel tavırdır yani. çok bilmişlik ettim galiba:) tebrikler tabi:)

uydurukcu dedi ki...

evt, hatirliyorum...hatta konusurken, yuzundeki o ifadeyi hic unutamadim....(elenen adaylardan biri de bendim..!).

Helplessness dedi ki...

Yarın öbürgün senin o firmayı da diğer adayları sattığın gibi satmayacağını nerden bildiler.

... dedi ki...

içinden geleni sylemşsn niye hayflanmşsnki snradan.
süsülü laflarla karşındakilern gözünü boyamak yerine cuk diye lafı otrtmşsn resmen.